07 januari, 2007

Maps: Start Something

Det här kommer att bli stort! Debut-ep:n från James Chapman lovar mycket gott.

Redan nu görs jämförelser med underbarnet Khonnor, bland annat beroende på att Start Something i likhet med Handwriting är inspelad i hemmet. Det finns andra likheter – skivan låter då och då lite khonnorsk, men med några stänk Sigur Ros och lite annat som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Spiritualized säger vissa, men jag vet inte.

Musiken är i alla fall smäktande och skön; bra pop som är såväl akustisk som elektronisk på samma gång, i all sin anspråkslöshet.

Fullängdare kommer i år, typ i maj! Då förväntar vi oss underverk.

Maps MySpace

[Edit: rättat stavfel...]

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar Khonnor, så det här måste jag bara kolla in!

Biff sa...

Oj Vira, det var värst vad snabb du var!

BK Templet sa...

Har bara lyssnat på två låtar än men det här låter helt otroligt bra! Tack Biff!

Biff sa...

Nice to be of service - ni brukar ju ha koll på läget på Bunnyrabbits!

Anonym sa...

jag lyssnar på repeat just nu! det här var bättre än jag hade förväntat mig, efter att ha hört lite grann här och där, den växer. men kanske för att det också passar min sinnestämning just nu, en total sorg/lycka-eufori!

Anonym sa...

ÄNNU bättre än jag förväntat mig ska det vara!