13 mars, 2007

Ass: Ass

Ja, herregud. Jag har visst fastnat i något slags hjulspår här. Jag verkar ha någon mystisk svaghet för ensamma musiker. Men om ni till äventyrs inte har tagit del av Andreas Söderströms rikedomar från i höstas så är det faktiskt dags nu.

Lugnt och stilla tar han lyssnaren till sin egen värld som verkar gå lite i slowmotion. Med plock på gitarren och elektroniska ljudmattor blir allt skönt och bra.

Jag känner faktiskt inte för att försöka mig på en beskrivning av hans musik mer än så. Du får helt enkelt lita på mig. Eller så kan du besöka Dotshop: där hittar du en del av hyllningskören, från sopran till bas.

Ass på MySpace

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar detta. nån som har tips på liknande grejor?

Anonym sa...

Tape såklart, ett måste! och sen ett namn som ofta nämns, som jag ej hört: (David) Grubbs, minns ej förnamnet